גיחה למדריד בדגש על Fun – יוני 2016

20160623_231551

בעלי שיחיה טס למדריד בענייני עבודה והציע לי להצטרף אליו לסופ”ש ארוך. הוא מודע לשתי עובדות:

• אני מתה על מדריד
  • שנת הלימודים הסתיימה ואני בחופשה.

אמרתי לעצמי שאם אמצא כרטיס טיסה למדריד במחיר סביר ושפוי אצטרף בשמחה גדולה, וכך היה.   $300 לכרטיס טיסה, זה סכום סביר בהחלט!!

מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שלנו במדריד החלטנו הפעם להתמקד ב- Fun

Fun מבחינתנו זה אוכל טוב (רצוי טאפסים שווים..), rooftop bar  אחד, ואיך לא – קצת (או הרבה..) קניות. בנוסף החלטנו ברגע האחרון לייחד יום אחד לגיחה מחוץ למדריד. מהתייעצות עם חברה שהיא ספרדייה גאה, הוחלט (בהמלצתה כמובן) על העיר האוניברסיטאית סלמנקה במרחק 200 קמ’ ממדריד.

עם דירונת חמודה במרכז העניינים של מדריד, כשהכל מתחת לאף, יצאנו לדרך …

חברים – המילה “Rebajas” בספרדית (הנחות/סוף עונה/סייל איך שתרצו לקרוא לזה..), היא לא מילה גסה. היא מככבת בחלונות הראווה של כל החנויות במרכז מדריד כבר מעכשיו (22.6) ואני בהתלהבות הגובלת באקסטזה (בצחוק..) מהמזל שנפל בחלקי….

20160626_103527

כייף לקנות במדריד בחנויות הקטנות כמו גם ברשתות הגדולות, וזו חוויה גדולה במיוחד כשבן הזוג ממש חובב קניות בחו”ל (בארץ אין לו זמן לזה..). חנות קטנה לדוגמא שכייף ממש לקנות בה היא –Fanzy מדובר  בוטיק קטן ומקסים לבגדי נשים וצעירות (או לנשים שמרגישות צעירות..) לחנות 2 סניפים זהים, האחד ברחוב Carretas קרוב לכיכר סול והשני מהצד השני של הכיכר (נדמה לי שברחוב Calle de la montera)

Screenshot_20160801-154721

קניתי שמלה מהממת שעלתה לי רק 9 יורו!!  מיותר לציין שהשמלה ממדריד זכתה למחמאות מקיר לקיר.

והרשת הגדולה שמאוד אהבתי במדריד היא- Lefties יש לה סניפים בכל ספרד, אך אני מצאתי את עצמי בסניף הגדול מאוד שמול דירתנו הקטנה ברחוב Carretas. יש שם הכל ובמחירים מצוינים!

הורד

אל דאגה, כמובן שלא פסחתי גם על Primark  הגדול והחדש ברחוב Gran Via ויותר מפעם אחת כשבכל ביקור יצאנו עם מספר שקיות חומות …

בסופו של עניין קניות זה טוב, אך מעייף ומרעיב, וכמו שידוע במחוזותינו – הצבא צועד על קיבתו, וכך גם אנחנו מוצאים את עצמנו עוברים מבית קפה למסעדה לבר….

יצא לנו לאכול במסעדה ספרדית טרנדית נפלאה שנקראת Lateral. מדובר ברשת מסעדות. בזמן האחרון מתאים לנו הרעיון שאפשר לשבת במקום נעים, לשתות ולנשנש ולטעום מנות שונות קטנות (טפאסים) במחירים שווים.  אני הזמנתי מוחיטו פירות אדומים שהיה עשוי מפירות אמיתיים (ולא מברד..), בעלי הזמין בירה לימון (המוכר אצלנו בשם הישראלי מיתולוגי “שנדי”) כמה טאפסים מאיכות מעולה, והמחיר בהחלט שווה לכל נפש. יצא לנו לאכול בשניים מסניפי הרשת בפלאזה סנטה אנה ובשכונת צ’ואקה. ובשניהם היה שווה בהחלט, אם כי נראה לנו שהסניף בצ’ואקה פתוח עד שעה מאוחרת יותר בלילה.

20160624_002120

התברר לנו שיום הנישואין שלנו חל ביום בו בעלי טס חזרה בבוקר ואני בלילה, כך שלא יצא לנו לחגוג יחד באותו יום, כך שהחלטנו להקדים את החגיגות…

בשעה 20:30 לבושים בטוב טעם ועם השמש שקופחת לנו על הפנים (כן- מחשיך כאן מאוד מאוחר..) עשינו את דרכנו ברגל לכיוון האופרה (ולא כדי לשמוע את האישה השמנה שרה..) למסעדה שבעלי אכל בה קודם עם השותף שלו. למסעדה קוראים .“Lavaca” לטענתו מדובר במסעדה ארגנטינאית. אין לי מושג אם הדבר נכון או לא, אבל מדובר במסעדת בשרים אלגנטית עם מפות ומפיות בד לבנות, אכן התפריט מלא בבשרים מכל הסוגים. מתאים בהחלט לפתיחת חגיגות יום הנישואין. השארנו למלצרית להמליץ לנו על נתחים, לצידם הזמנו (ובנפרד!) טבעות בצל שהם מכינים במקום וצ’יפסים אמיתיים (כמו הפירות האדומים ממקודם..) טעימים טעימים. בעלי לא ויתר על רוטב צ’ימיצ’ורי קלאסי שגם הוא היה מדהים. יש להם גם רוטב צ’ימיצ’ורי-פיסטוק שלצערי לא ניסינו…

עם כל ביס הרומנטיקה מתעצמת ותופסת תאוצה ואנחנו מתענגים….

20160625_214458    20160625_210530

סירבנו לקינוח (כי צריך לשמור מקום להמשך..), שילמנו משהו סביב ה-50 יורו לזוג והחלטנו על צעדה רגלית לכיוון הארמון המואר והכנסייה, ודרך הרחובות ההומים שמנו פעמנו לכוון -rooftop bar  של המלון Me בפלאזה סנטה אנה היפה.

20160623_002746

rooftop bars  או Sky Bars זה האהבה החדשה של בעלי ושלי בחו”ל. גילינו את החוויה בהו צ’י מין ומאז אני מוצאת את עצמי מחפשת אותם בכל עיר אליה מגיעים. בילוי כייפי של נוף, בריזה, מוזיקה טובה בליווי אלכוהול לקראת השקיעה ואחריה… שימו לב- מדובר בבילוי לא זול, אבל בהחלט שווה את החוויה!

ובחזרה ל –rooftop bar  של מלון Me  שממוקם ב- Plaza santa ana הכיכר היפהפיה. עמדנו בתור לעלות, שילמנו 20 יורו לאדם בכניסה כולל משקה ראשון, ובנוסף הודיעו לנו שלא בטוח שנמצא מקום לשבת, ובכל זאת ….. שווה!! הבריזה מדהימה בקומה שביעית (למרות שלא מאוד גבוה ביחס ל rooftop bars אחרים שביקרנו בהם), מוסיקה טובה וכמובן שלא היה מקום לשבת. המקום לא מאוד גדול, הסתובבנו וצילמנו תמונות של הכיכר וקלטנו שיש מקומות שמורים, וכשיושבי אחד השולחנות השמורים קמו ללכת, הם המליצו לנו לשבת במקומם עד שיקימו אותנו  (הרי גם הם עשו אותו דבר..). הזמנו מוחיטו תות שדה ונענע שהיה קר ומרענן וטעים בטרוףףףףף!

20160625_233343       20160625_235757

20160625_233509

חזרנו רגלי לדירתנו הקטנטונת בשעות הקטנות של הלילה. ובכלל מתאים לנו שהספרדים במדריד (ובכלל בספרד) אוכלים ארוחת ערב סביב 21:30-22:00 כך הבילוי מתאחר, מבלי שהבעל שלי החמוד יקטר כהרגלו שנמאס לו ושהוא רוצה לחזור לדירה.

בבוקר דגמנו מספר בתי קפה כי בדירה אם אין מי שיכין ארוחת בוקר, אז אין מה לאכול…

מקום שווה בהחלט הוא  Chocolateria San Gines המקום ב-“ה” הידיעה הותיק והמפורסם לצ’ורוס קון צ’וקולטה. על המקום הזה כבר המליצו רבים וטובים באתרים השונים, ואכן צודקים!

המקום נחבא מן העין ונמצא מאחורי הכנסייה בשם זה הממוקמת בין רחוב Calle Arenall   ל- Calle Mayor . מקום פשוט ולא מפונפן (למי שמחפש בית קפה בסטייל זה לא המקום, אלא כדאי לו לעבור להמלצה הבאה שלי) הגענו בשעת בוקר סבירה סביב 9:00 במטרה לאכול צ’ורוס שזה מין סופגניה קריספית מטוגנת בצורת מקלות אותם טובלים בקרם שוקולד חם (אותו גם אפשר לשתות אחר כך). טעים טעים… כשהמלצר שאל אותנו אם אנחנו רוצים צ’ורוס לשניים או לאחד, עניתי לאחד (מזל גדול- כי קיבלנו ערימה של משהו כמו שישה צ’ורוסים ארוכים שמחזיקים אותך עד הצהרים..), כי שמתי עיין ליד הקופה עמדה לה עוגת גזר שנראתה לי ביתית ומזמינה במיוחד, שכמובן מיד הייתה אצלי על הצלחת. מתברר שהעוגה מדהימה קלילה ולא מאוד מתוקה, ופשוט השאירה עד כדי כך טעם של עוד שביום הטיסה שלי חזרה אחרי שבעלי כבר עזב לשדה”ת, מצאתי את עצמי צועדת שוב לקראת עוגת הגזר המהממת לצד תה חם.

images  20160626_111902

צ’ורוס לאחד עולה 1.40 יורו ועוגת הגזר 2.4 יורו (שווה ברמות!).

המלצה נוספת לקפה של בוקר ו/או ארוחת בוקר היא בית קפה שיקי לגמרי שנקרא: La Rollerie” זה בית קפה יאפי, צעיר בעיצוב עכשווי, מלא באנשים- תיירים, אנשי עסקים, כאלה שבאים לקרוא עיתון עם הקפה של הבוקר…. ב- La Rollerie ארוחות בוקר מגוונות וטעימות. קרואסונים טעימים!

1-La-Rollerie-I-191

יש 3 סניפים במדריד, אנחנו ביקרנו בזה שב- Atocha 20. יש אחד גם בוולנסיה…

וקצת על היציאה שלנו מחוץ למדריד, כי הרי כמה קניות כבר אפשר לעשות? וכמה צ’ורוסים אפשר לאכול?…

אז בבוקר לקחנו את הרכב ממשרד ההשכרה ב- Gran Via ואחרי הסתבכות קלה יצאנו את מדריד בכוון צפון-מערב בערך 50 קמ’ לאתר שנקרא: “עמק הנופלים” או בספרדית – Valle de Los Caidos . אם להודות על האמת, לא היינו סגורים לגמרי על מה אנחנו בדיוק הולכים לראות, אך מזג האוויר מחוץ למדריד היה נעים מאוד, הייתה בריזה טובה ואנחנו במצב רוח מרומם.

עמק הנופלים הוא אתר לזכרם של הרוגי מלחמת האזרחים בספרד. את האתר בנה פרנקו במשך 18 שנה.  האתר נמצא במקום מנצח בלב רכס גואדרמה. מדובר בבזיליקה באורך כ-260 מטרים שחצובה פנימה במעמקי הסלע ועליה מתנוסס צלב ענק בגובה 152 מטרים. פרנקו קבור בתוך הבזיליקה.

20160624_112845

כשסיימנו להתפעל מהאתר ובעיקר ממיקומו הגאוגרפי המדהים המשכנו בדרכינו לסלמנקה.

סלמנקה (Salamanca) היא העיר סטודנטיאלית יפהפיה בחבל קסטיליה-לאון, העיר העתיקה הוכרזה ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ובה האוניברסיטה העתיקה שנוסדה במאה ה-13. הגענו לקראת צהרים לעיר.

לפני הכל – כמה מילים בנושא החניה במקום. מצאנו מקום חניה על הכביש מאוד קרוב לעיר העתיקה. שאלנו עוברים ושבים ברחוב היכן קונים תו חניה, ואמרו לנו שלא צריך תו חניה עד השעה 18:00. הלכנו לנו שמחים וטובי לב. כשחזרנו לאוטו ראינו פקח מסתובב ומצלם מכוניות… יצאתי במהירות לכיוון שלו והודעתי שהרכב שכור וששאלנו עוברים ושבים שאמרו שעד 18:00 לא צריך תו חניה וכו’… הוא הבטיח קודם שלא נתן לנו דו”ח ואחר כך הוסיף שאכן בצהרים החניה חינם עד 16:00 (אם אני זוכרת נכון..). אז כשאתם מחנים שם, בדקו כמו שצריך ואולי רצוי אצל בעלי חנויות במקום אם והיכן קונים תו חניה…

אז נחזור לעניין… סיור בן כמה שעות בעיר העתיקה של סלמנקה בצהרי היום.

צעדנו לכוון פלאזה מאיור שנראית העתק של הפלאזה מאיור במדריד, אבל לא לפני עצירת צהרים למשקה וטאפסים במקום שנקרא: Bambu שנמצא ברחוב Prior 4. יורדים במדרגות וזה שם. מזמינים משקה ומקבלים טפאס ראשון חינם, מעבר לזה כל טאפס נוסף עולה 1 יורו. מבחר הטאפסים עומד מולנו על הדלפק מכוסה זכוכית. כל טאפה עשוי באומנות וטעים מאוד. יצאנו שבעים ובכיסים עדיין מלאים להמשך הסיור.

20160624_165219 20160624_165236 20160624_165303

בפלאזה מאיור היפה לקחנו מפה תיירותית, סימנו את האתרים המרכזיים (שלמדתי עליהם כבר בבית..) ויצאנו לדרך (עם הנווט הכי טוב בעולם לצידי, אני הכי בטוחה בעולם…). מדובר בסיור אדריכלי בעיקרו, כאשר אנו נהנים מבניינים מרשימים מאוד בסגנונות בניה שונים. הלכנו על רחוב מאיור המשובץ בבתי קפה וחנויות מזכרות שבהם מככבים צפרדעים! (רק אח”כ הבנו את משמעות הצפרדעים), ודרך בית הצדפה (כי יש עיטורי צדפות על הקירות החיצוניים) הגענו לשתי קתדרלות שנמצאות במתחם אחד, הקתדרלה החדשה הגותית (Nueva), והקתדרלה העתיקה בסגנון רומנסקי (Vieja).

20160624_145825

ומכאן קצת הסתבכנו כשחיפשנו את האוניברסיטה העתיקה של סלמנקה. הלכנו לכוון האוניברסיטה שזו (מתברר) אוניברסיטה פעילה היום. הסטודנטים שפגשנו בדרך לא הבינו מה אנחנו רוצים מהם כששאלנו איפה האוניברסיטה העתיקה (שנמצאת מטר מהם בערך..). בקיצור צריך להגיע ל- Plaza Patio de Los Menores ולא להתייאש עד שמגיעים! אנחנו הגענו די במקרה (לא שהיינו מתייאשים), פשוט ראינו מספר קבוצות מאורגנות של תיירים שהסתכלו על חזית מבנה עם המון עיטורים ובאמצע כניסה. כשבררנו מה הם מחפשים, אמרו לנו שהם מחפשים את הצפרדע שנמצאת על חזית המבנה שמלא בעיטורים, שמתברר שזהו סמלה של העיר (זוכרים את חנויות המזכרות ברחוב מאיור..)

20160624_162914

תקשיבו טוב – אין סיכוי, אבל אין סיכוי שתמצאו את הצפרדע בכוחות עצמכם!!! אם המדריכה לא הייתה מכוונת את חברי הקבוצה (שאנחנו הסתננו לתוכה..), לא הם ולא אנחנו היינו מוצאים את הצפרדע הקטנטונת והלא ברורה שנמצאת בצד הימני של החזית המעוטרת באמצע עד היום…

משם (ושוב הודות לקבוצה) הולכים לצד השני של הפאטיו ונכנסים בשער שנמצא מצד שמאל ל- האסקואלאס מנורס (Escuelas Menores) החצר עם הקשתות, מקום יפהפה מעורר השראה… משם ניתן להיכנס באחת הדלתות ולצפות בציור קיר  (יותר נכון תקרה) שהשתמר מלימודי האסטרונומיה ונקרא: “שמי סלמנקה”. אנחנו לא הצלחנו להיכנס לאולמות הלימוד ואין לי מושג אם ניתן בכלל להיכנס לאחד כזה.

ואם לסכם – אז שיטוט של כמה שעות ברחבי סלמנקה העתיקה פשוט מקסים ומרגיע, נוסיף על זה ביקור במנזר הדומיניקני ואנחנו מסיימים את הביקור תוך הבטחה לעצמנו כי בפעם הבאה שאנחנו באזור, פשוט חייבים להעביר לילה בעיר, כי הבנו שכל המבנים מוארים בצורה מרשימה ביותר בחושך!

ולסכם את הגיחה שלנו למדריד – אכן היה Fun ,Fun, Fun

אז שנמשיך לעשות Fun

פנינת הטיפ-

1. אם יוצאים ממדריד בכוון צפון-מערב, כדאי לשלב את עמק הנופלים
  2. סלמנקה העתיקה – רצוי ללון בעיר ולשוטט בין המבנים העתיקים המוארים
  3. בסלמנקה לאכול טאפסים ב- Bambu
  4. במדריד לאכול במסעדת Lavaca מסעדת בשרים מומלצת ביותר
  5. מסעדת הטאפסים Lateral מומלצת בשני הסניפים (פלאזה סנטה אנה ובצ’ואקה)
  6. אזור הומה ורועש של בארים שכייף להסתובב בערב (למי שאוהב את הז’אנר), נמצא בין הרחובות Calle De La Cruze לרחוב Calle De Carretas

15 Comments

מנשה

וואהו, בא לי גם. הנופים והתיאורים הציוריים מדבקים ועושים חשק לעוד. כייף גדול!!

2. Reply
    nehama

נשמע כיפי הכנסתי לרשימת הנסיעות שלי העולם מחכה לי

3. Reply
    shoni

התיאורים יפים ומעניינים מאוד. Roof top bars אכן דבר מוצלח. המשיכי לעדכן מקומות נוספים.

היי שוני
      יש מספר של rooftop bars במדריד ואם יש זמן כדאי לדגום מהם עוד…
      אגב- במלון ME הוא היקר ביותר, אך בהחלט שווה.
      בהצלחה

4. Reply
    Itamar

סיגל, כל הכבוד. הכל במקום אחד. נשאר רק לעשות העתק הדבק (או בעצם העתק וסע).
    שאפו

היי אתמר,
      שמחה מאוד שאהבת ושהצלחנו להעביר לך את החוויה האישית שלנו.
      תודה ותמשיך לעקוב אחרינו בפוסטים הבאים שנעלה.

5. Reply
    מזל שטרנברג

סיגל יקרה
    איזו כתיבה קולחת את ממש מאפשרת לנו דרך תאור החוויה להיות חלק מן הטיול.
    לקחתי המון טיפים לפעם הבאה שלי במדריד.
    כיף של טיול.
    בפעם הבאה איתר יקרה,

6. Reply

שמחה שאהבת
    ובנוגע למדריד וספרד בכלל- אין בעיה, אני תמיד בעד.

7. Reply
    ציפי

איזה כיף לקרוא את הכתבה , מאיר עיניים וטיפים שאני בהחלט רושמת לי לבקר בביקור במדריד

8. Reply
    ורד

הי סיגל,
    עכשו, לאחר שקראתי מה שכתבת על מדריד שוקלת להחליף את יעד הטיול הזוגי שבקשתי ממך עזרה בו למדריד.
    אולי כדאי מדריד במקום פראג?
    אשמח לחוות דעתך,
    תודה
    ורד

9. Reply
    סיגל Post author

מה שתרצי ותבחרי. שתי האופציות נפלאות לגיבוש וחיזוק הזוגיות.

10. Reply
    אתי בן הרוש

אדיייר…..מסלול מקסים ויפייפה. בהחלט עושה חשק לנסוע למדריר. תמשיכו לתת לנו כאלה טיפים!!